بازاریابی
موضوعات داغ

برند سازی چیست

برند سازی یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار از بزرگ تا کوچک ، خرده فروشی یا عمده فروشی و انواع دیگر میباشد. یک استراتژی برند اثربخش به شما لبه رقابتی ارزشمندی ارایه خواهد کرد. اما به واقع برند سازی چیست ؟

یک برند ، ایده یا تصویر یک محصول یا خدمت می باشد که توسط شرکت ارایه میشود و در ذهن مشتری نقش می بندد. این یک حس یا احساس درباره نحوه ارایه محصول یا شرکت به بازار می باشد. یک محصول را به آسانی میتوانند سایر رقبا کپی کنند اما یک برند همیشه یکتا و متمایز از سایر برندها باقی می ماند. هدف اصلی در اینجا تهییج و حفظ وفاداری مشتریان و سایر ذینفعان می باشد.

فروشگاه موج کوه

مرتبط : اصول بازاریابی ، استراتژی چیست؟

استراتژی برند سازی

برند سازی چیست

در پاسخ به سوال برند سازی چیست به سراغ استراتژی برند میرویم. استراتژی برند ، چگونگی ، چیستی ، زمان و نحوه برنامه ریزی برای انتقال پیام برند شما میباشد. جایی که شما تبلیغ میکنید قسمتی از استراتژی برند شماست. کانالهای توزیع قسمتی از استراتژی برند سازی شما هستند. و آنچه که در کلام و تصویر به سایرین منتقل میسازید نیز قسمتی از استراتژی برند میباشد.

استراتژی مداوم برند سازی باعث ایجاد ارزش قدرتمند برند میشود که به معنای ارزش افزوده برای محصولات و خدمات شرکت شماست که به شما اجازه میدهد که برای محصولات خود ارزش بیشتری از مشتریان درخواست کنید.

ارزش افزوده ذاتی برای سرمایه برند ، متناوبا به شکل کیفیت درک شده یا اتصال احساسی ایجاد میگردد. برای مثال شرکت نایک محصولات خود را با قهرمانان در ارتباط قرار میدهد، تا مشتریان احساس ایجاد ارتباط احساسی با قهرمان داشته باشند.

مرتبط : استراتژی بازاریابی ، راهنمای کامل استراتژی های بازاریابی

تعریف برند

تعریف برند مانند سفر اکتشافی درون کسب و کار می باشد. این کار می تواند سخت، زمانبر و دشوار باشد. و در نهایت باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • ماموریت شرکت و کسب و کار شما چیست؟
  • مزیت ها و ویژگی های محصولات و خدمات شما کدامند؟
  • مشتریان و سایران درباره برند شما چطور فکر میکنند؟
  • کدام یک از ویژگی ها باید با شرکت شما همراه شوند؟

باید تحقیق کنید. نیازها را بفهمید و متوجه شوید که چه چیزی برای مشتریان شما مطلوبیت دارد؟ باید بدانید که آنها چطور می اندیشند و اینطور است که برند سازی را می توانید انجام دهید. سپس با شناسایی و درک شرایط باید اقدامات زیر را در جهت برند سازی انجام دهید:

  • ایجاد یک لوگوی قوی : آنرا همه جا قرار دهید.
  • همه جا پیام برندتان را درج کنید. پیام کلیدی که میخواهید از طریق برند شما منتقل شود چیست؟ هر شخص باید از این پیام مطلع باشد.
  • یکپارچه سازی برند : برند سازی باید به همه جنبه های کسب و کار گسترش یابد. چگونه به تلفنتان پاسخ میدهید، نحوه رفتار کارکنان و سایر موارد همه جز جلوه های برند هستند.
  • ایجاد برچسب برای برند که تواند آنرا همه جا درج کرد.
  • استفاده از استانداردها برای بازاریابی و یکسان سازی انتقال برند.
  • صداقت : باید در ازای پیام برند صادق و متعهد باشید. در غیر این صورت مشتریان به شما باز نخواهند گشت.
  • پایداری و مداومت : این مورد شامل همه موارد فوق میشود و البته مهمترین مورد است. باید پایدار باشید و پیگیری کنید و معمولا این پیگیری بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید به طول می انجامد.

موج کوه / باشگاه ورزشی موج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

برچسب ها

دکتر مهدی جباریان

دکتر مهدی جباریان دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی کارشناسی مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشاور و مدرس حوزه استراتژی و مدیریت mahdi.jabarian@ut.ac.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن