بازاریابیبدون دسته بندیتکنولوژیعلم و دانشکسب و کارمدیریت
موضوعات داغ

تکنیک های سئو برای سال 2021

آشنایی با تکنیک های سئو یا بهینه سازی سایت در سطح مقدماتی و پیشرفته برای هر فعال حوزه کسب و کار ضروری است. این می تواند به معنای پیروزی یا شکست وب سایت شما باشد. در این مطلب به حوزه های مختلف سئو از جلمه افزایش کلیک، محتوا، سئو فنی و ایجاد لینک پرداخته میشود. این تکنیک ها بر اساس آخرین تغییرات در روندها ارایه شده است.

تکنیک های سئو برای سال 2021

کلیک های در حال افزایش

در اینجا از کلیک ها شروع می کنیم. به طور ویژه می توانید بدون اینکه رتبه بالاتری داشته باشید، کلیک بیشتری از گوگل به دست بیاورید. برای به دست آوردن بازدید بیشتر نیاز به رتبه بیشتر نیست. در ادامه درباره تکنیک های سئو پیرامون گرفتن کلیک بیشتر بدون افزایش رتبه صحبت خواهیم کرد.

فروشگاه موج کوه

بهینه سازی فاوآیکون (لوگوی کوچک کنار مرورگر)

داشتن یک فاوآیکون مناسب با کنتراست رنگ خوب می تواند بر میزان کلیک شما تاثیر بگذارد. داشتن فاوآیکون خوب می تواند چند درصد تغییر ایجاد کند. این تغییر بسیار جزیی است، اما اگر بتوانید آن را درست تصور کنید، تفاوت ایجاد خواهد کرد.

بهینه سازی بردکرامب یا نشانگر صفحات

گوگل بردکرامب را هم در نتایج جستجوی دسکتاپ و هم موبایل نشان می دهد. آنها می توانند مملو از کلمات کلیدی باشند که بر میزان کلیک شما تاثیر گذار خواهد بود. در حال حاضر گوگل بردکرامب را از جاهای مختلف به دست می آورد که می تواند URL شما، نشانگر طرحواره، یا بردکرامب واقعی در صفحه باشد.

کاری که شما می خواهید انجام دهید این است که گوگل بردکرامبهایی را نشان دهد که هدف شما هستند. بهترین روش برای این، اطمینان یافتن از بردکرامبهای واقعی است که از نشانگر اسکیما استفاده می کنند. به طور ایده آل، این با ساختار URL شما مطابقت دارد، اما همیشه لازم نیست.

توضیحات متا

این مورد به نظر قدیمی می رسد، اما یک مطالعه جدید نشان داده که 30% از وب سایتها حتی از توضیحات متا استفاده نمی کنند. مطالعه دیگری هم نشان داده که در 70% مواقع گوگل توضیحات متا را بازنویسی می کند. اگر توضیحات خوش ساختی برای متا بنویسیم، این میتوان باعث کلیک کردن کاربران شود. استفاده گوگل از توضیحات متای شما باعث کلیک بیشتر خواهد شد.

اعداد در عنوان ها

اخیرا یک تحقیق نشان داده است که اضافه کردن تاریخ به عناین باعث افزایش رتبه بندی یک برند خاص می شود. اعداد معمولا باعث جلب حواس افراد میشود. البته نباید بیش از حد روی این موضوع تمرکز کنید. اگر بی معناست، عدد اضافه نکنید. اما اگر می توانید یک عدد وارد کنید. این باعث افزایش بازدید می شود.

بویلرپلیت در عنوان

بویلرپلیت قسمتهایی از برچسب عنوان شما است که هر بار تکرار می شود. اما اضافه کردن آن همیشه هم خوب نیست. گاها حتی با حذف کردن آن کلیک بیشتری به دست می آورید. باید امتحان کنید.

سوالات متداول و how-to (خودآموز)

طرحواره به ویژه سوالات متداول و خودآموز. گوگل وقتی این موارد را در نتایج جستجو معرفی می کند به ما هدیه ای عظیم داده است. البته ایجاد این قسمت ها برای هر صفحه ای مناسب نیست. شما می خواهید مطمئن شوید که استفاده بهینه از این قسمت در وب سایت خود داشته باشید.

سئو محتوا/ در صفحه

ارایه مجدد محتوای برتر

محتوای تولید شده ممکن است پس از چند سال بیات شود. بنابراین باید محتوا را مجددا ارایه داد. بسیاری از افراد مطلبی که قبلا ارایه شده بود را فراموش می کنند. گروههای دیگری هم آن را در زمان منتشر شدن ندیده اند. به مطالب ارایه شده در گذشته نگاهی بیاندازید و ببینید که چه چیزی را می توان به روزرسانی کرد. در بعضی موارد به روزرسانی در همان آدرس قدیمی جایزه خوبی خواهد داشت.

افزایش لینک های داخلی

افزایش لینک های داخلی مطالب یکی از راههایی است که فرصت بازدید و رفتن به صفحات را افزایش می دهد.

به روز کردن محتوای قدیمی با پیوندهای جدید

به زبان ساده لینک آخرین مطالب را در مطالب قدیمی قرار دهید. مطالب قدیمی در موقعیت بهتر جستجوی گوگل قرار دارند. همین باعث میشود که مطالب جدید نیز بیشتر دیده شوند. اینطوری مطالب قدیمی هم به روز خواهد شد.

حذف لینک های غیرضروری

لینکهای ایجاد شده در صفحه ها را بررسی کنید. آیا به تمامی آنها نیاز خواهد بود؟ آیا لینک دادن به تیم اجرایی درتمامی صفحات باید وجود داشته باشد. حذف لینکهای غیرضروری باعث می شود که ارزش بیشتری برای پیوندهای موجود ایجاد کنید و این پیوندها یک سیگنال اصلی رتبه بندی در گوگل هستند.

ممیزی برابری لینک موبایل

اطمینان حاصل کنید که پیوندهای سایت در تلفن همراه، همان لینک ها در دسکتاپ شما هستند. این نکته اهمیت دارد. یک مطالعه به تازگی نشان داده است که متوسط صفحه دسکتاپ 61 لینک و میانگین صفحه تلفن 54 لینک دارد. این بدان معناست که در کل وب، 7 پیوند کمتر در صفحات تلفن همراه نسبت به دسکتاپ وجود دارد. در اینجا ارزش بسیاری از لینکها از بین می رود.

بنابراین وب سایتتان را بررسی کنید. اطمینان حاصل نمایید که بین دسکتاپ و سایت موبایل خود برابری پیوند لینک موبایل وجود دارد.

روی محتوای طولانی سرمایه گذاری کنید.

شما باید روی محتوای طولانی بیشتر کار کنید. منظور این نیست که طول محتوا یک عامل در رتبه بندی است. محتوای کوتاه نیز می تواند به خوبی رتبه بندی شود. دلیل این است که محتوای طولانی فرصت جذب مطالعه و لینک های بیشتری خواهد داشت.

همچنین به طور کلی این نوع محتوا در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری به دست می آورد. محتوای طولانی در حقیقت پتانسیل بیشتری برای گرفته رتبه بهتر دارد.

از هدرهای بیشتری استفاده کنید.

در زمان استفاده از محتوای طولانی، مطمئن شوید که هدرهای بیشتری استفاده می کنید. منظور ما در اینجا استفاده بیشتر از هدر H2 و H3 هست.

محتوای خود را با برچسب های هدر خوب و غنی از کلمات کلیدی ارایه کنید. بنابراین مطمئن شوید که هدرها به خوبی استفاده شده باشند.

اهرم کردن خوشه های موضوعی

اطمینان یابید که در مورد چندین محتوا پیرامون یک موضوع می نویسید و مطالب را به هم پیوند می دهید. با انجام این کار، میتوانید میزان تعامل را افزایش دهید زیرا افراد مقالات مختلف را خواهند خواند. می توانید پیوندهای درونی متنی درست اضافه کنید.

محتوا را از برگه ها خارج کنید.

محتوای تولید شده را از برگه ها بیرون بیاورید. قرار دادن محتوا درمتن اصلی به طور کلی بهتر خواهد بود. چرا که دیدن آن نیاز به گشتن مضاعف ندارد. در این صورت سیگنالهای بهتری به خزنده های گوگل ارسال می شود. این برای وب سایت شما خوب خواهد بود.

Core Web Vital

به طور کلی ما در اینجا درباره سرعت سایت و ارایه تجربه عالی صفحه صحبت می کنیم. به زودی این مورد عامل واقعی رتبه بندی خواهد بود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، استفاده از Cloudflare به شما پیشنهاد می کنیم. این یک روش عالی برای افزایش وب سایت وردپرسی شما هست و به شما کمک می کند تا بعضی از چیزها را به خوبی به پیش ببرید. هزینه آن نیز بسیار کم بوده و پیاده سازی نیز آسان است.

نقشه های سایت را به 10000 محدود کنید.

نقشه وب سایت شما مجاز به داشتن 50000 یوآرال در هر نقشه است. اما شما نیازی به استفاده از همه این ظرفیت ندارید. نقشه جمع و جورتر باعث بهبود کارآیی خزنده های جستجوگر میشود.

استفاده از نقشه سایت های پویا

همچنین از نقشه های پویا استفاده کنید. این نوع نقشه ها دارای اولیت برای جستجو هستند.

ساخت لینک

لینک سازی آسان نیست اما بعضی ها در این کار تبحر دارند. ایجاد لینک بیشتر را در اولیت قرار دهید.

کسب لینک غیرفعال

کسب لینک غیرفعال به معنای دست یافتن به لینکهایی است که دیگران به سایت می دهند. این کار با ایجاد انواع محتوا که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان دوست دارند انجام میشود. اینها به طور کلی داده ها، راهنماها، تعاریف .. .هستند. ایجاد لینک غیرفعال یکی از پایدارترین روش ها برای به دست آوردن پیوند در طول زمان می باشد.

آخرین کلیک باشید.

منظور این است که کاربران خودتان را راضی نگه دارید. بعضی ها به دنبال اولین کلیک هستند. اما هدف شما جلب رضایت مخاطب باید باشد. این جادوی سئو است. ارایه یک مطلب کامل و پاسخگویی به نیاز مشتری یعنی آخرین کلیک.

مطالب مرتبط با تکنیک های سئو

موج کوه / باشگاه موج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

برچسب ها

دکتر مهدی جباریان

دکتر مهدی جباریان دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی کارشناسی مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشاور و مدرس حوزه استراتژی و مدیریت mahdi.jabarian@ut.ac.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن