استراتژیبازاریابی

25 استراتژی برای افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بی شماری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. چه شما یک کسب و کار خرده فروشی مادر و پاپ دارید یا برای یک غول بزرگ تجارت الکترونیک مانند آمازون کار می کنید، افزایش فروش از طریق کانال های آنلاین به نظر بسیار ساده تر از آنچه که هست می رسد.

خوشبختانه، ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید فروش آنلاین بیشتری داشته باشید، که بسیاری از آنها را می‌توانید بلافاصله پیاده‌سازی کنید. برخی از این نکات بر استراتژی‌های خاصی تمرکز می‌کنند که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، در حالی که برخی دیگر کلی‌تر هستند. در این پست، ما 25 استراتژی از این قبیل را بررسی خواهیم کرد، بنابراین چه کالاهای فیزیکی بفروشید یا یک تجارت مبتنی بر خدمات را اداره کنید، در اینجا 25 تکنیک عملی وجود دارد که می توانید برای افزایش فروش آنلاین از آنها استفاده کنید.

فروشگاه موج کوه

در فروش خود صادق باشید

این ممکن است به طرز دردناکی بدیهی به نظر برسد، اما برای من شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از سایت‌ها این نکته را رعایت نمی کنند. صداقت نه تنها برای شهرت کسب و کار شما بسیار مهم است، بلکه اعتماد به برند شما را تقویت و تشویق می کند. ادعاهایی نداشته باشید که نمی توانید آنها را ثابت کنید، و به راحتی از هذل گویی استفاده نکنید – مصرف کنندگان امروزی نسبت به بازاریابی حساسیت زیادی دارند، بنابراین در تمام نسخه های فروش خود، از صفحه اصلی تا کمپین های ایمیل خود، صادق، صریح و قابل دسترس باشید.

این اصل همچنین در مورد نحوه قرارگیری خود به عنوان یک تجارت نیز صدق می کند. آیا تا به حال به سایتی برخورد کرده اید که آشکارا توسط یک یا دو نفر اداره می شود، اما دارای کپی هایی است که برای یک شرکت چندملیتی مناسب تر است؟ این رویکرد نه تنها شما را احمق نشان می دهد، بلکه به اعتبار برند شما نیز آسیب می رساند. اگر شرکت کوچکی هستید، به آن افتخار کنید و در مورد آن صحبت کنید – بسیاری از مصرف‌کنندگان دقیقاً به دلیل خدمات شخصی‌تر که می‌توانند ارائه دهند، به مشاغل کوچک‌تر روی می‌آورند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.

با افزونه های تبلیغاتی، کلیک های تبلیغاتی بیشتری دریافت کنید

از تبلیغات کلمات کلیدی استفاده کنید. این باعث می شود مشتری بالقوه یک قدم صرفه جویی کند و پیدا کردن دقیقاً آنچه را که می خواهد آسان تر و سریع تر می کند (بنابراین آنها به جای سایت رقیب به سایت شما مراجعه می کنند).

نظرات مشتریان و سیگنال های اعتماد را نشان دهید

در محیط رسانه های اجتماعی امروزی، بازخورد مشتریان هرگز تا این اندازه مهم نبوده است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می توانند یکی از با ارزش ترین سلاح های موجود در زرادخانه شما – تاییدیه ها- را در اختیار شما قرار دهند.

انبوهی از مشتریان راضی به طور قابل توجهی حتی از بهترین نسخه های فروش نوشته شده تأثیرگذارتر هستند. اینها ممکن است در صفحات محصول، صفحات فرود، صفحه قیمت گذاری، حتی صفحه اصلی شما ظاهر شوند.

به طور مشابه، گنجاندن سیگنال های اعتماد می تواند یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین باشد، زیرا درک مطلوب تری از برند شما در ذهن مشتری ایجاد می کند و به طور بالقوه می تواند پیشگیرانه بر تردیدها غلبه کند. اگر کسب و کار شما دارای مجوزهای حرفه ای است ، این علائم اعتماد را در جلو و در مرکز سایت خود قرار دهید. اگر فهرست قابل توجهی از مشتریان راضی دارید، مطمئن شوید که مشتریان احتمالی شما از آن مطلع هستند.

احساس فوریت ایجاد کنید

مهم است که در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید صادق و شفاف باشید، اما هیچ قانونی در برابر ایجاد احساس فوریت برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای خرید از شما در حال حاضر وجود ندارد.

بسیاری از مصرف کنندگان به مشوق هایی که احساس فوریت را ایجاد می کنند، از پیشنهادات ویژه حساس به زمان گرفته تا محصولات با نسخه محدود، پاسخ مثبت می دهند. اگرچه راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید به اندازه محصولاتی که می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید متنوع است، برخی از استراتژی‌ها ممکن است مؤثرتر از سایرین باشند. به عنوان مثال، اگر برای جلب نظر مشتریان بالقوه، محصولی با نسخه محدود تولید نکنید (یا نمی توانید)، شاید بتوانید به مشتریانی که فوراً متعهد به خرید هستند، یک انگیزه مالی مانند ارسال رایگان یا تخفیف ارائه دهید.

ارایه ضمانت بازگشت وجه

اغلب، یکی از قوی‌ترین عوامل در تصمیم مصرف‌کننده برای نخریدن چیزی، ریسک گریزی است – تمایل به اجتناب از ضرر احتمالی. اغلب اوقات، این ریسک درک شده یک ریسک مالی است. چرا کسی باید محصولات شما را بخرد؟ اگر آنها کار نکنند، یا مشتری آنها را دوست نداشته باشد چه؟ حتی خریدهای کوچک می توانند خطر «پشیمانی خریدار» را به همراه داشته باشند، بنابراین با ارائه ضمانت بازگشت پول ضد گلوله، از همان ابتدا بر این اعتراض غلبه کنید.

هرچه ریسک بیشتری از تصمیم مشتری بالقوه حذف کنید، احتمال خرید آنها از شما بیشتر است، بنابراین هر چیزی را که می‌تواند مشتریان بالقوه را از خرید منصرف کند، بردارید.

انتخاب های کمتری ارائه دهید

برای بسیاری از مشاغل، این مفهوم به سادگی غیرقابل تصور است. مطمئناً ارائه محصولات بیشتر یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین بشمار می رود! خوب، نه لزوما. در واقع، در بسیاری از موارد، تنوع بیشتر در انتخاب ها می تواند منجر به عدم تصمیم گیری از طرف مشتری شود که به نوبه خود منجر به از دست دادن فروش می گردد.

اگر طیف وسیعی از محصولات دارید، ساختار سایت یا صفحات محصول خود را به گونه ای در نظر بگیرید که حداقل انتخاب های ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این امکان را کاهش می دهد که بازدید کننده توسط ده ها محصول مختلف غرق شود. این را می توان با مرتب کردن محصولات خود در دسته های باریک فزاینده انجام داد (یک امتیاز اضافی که به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا بتوانند دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند، آسان تر پیدا کنند)، یا می توانید تأکید بیشتری بر محصولات منفرد کمتری داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هر چه انتخاب های بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری به جای دیگری برود.

مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش آنلاین این است که از داده‌هایی که در مورد مشتریان فعلی خود دارید برای یافتن افرادی درست مثل آنها استفاده کنید. فیس بوک به شما امکان می دهد این کار را از طریق هدف قرار دادن مخاطبان مشابه انجام دهید. در اینستاگرام این کار را می توانید با هشتگ گذاری صحیح به انجام رسانید.

کاهش اصطکاک در فرآیند پرداخت

بر اساس گزارش Business Insider، تقریباً 4 تریلیون دلار از کالاهای آنلاین تنها در سال گذشته در سبدهای خرید ناقص رها شد که 63 درصد آن به طور بالقوه قابل بازیابی بود. این یک آمار واقعاً شگفت‌انگیز است و نشان می‌دهد که چقدر مهم است که فرآیند پرداخت خود را تصحیح کنید.

مشابه نکته بالا در مورد تجربه کاربر، کاهش اصطکاک در فرآیند پرداخت شما می تواند تاثیر باورنکردنی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. همانطور که باید استفاده و پیمایش در سایت خود را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان کنید، باید خرید واقعی آنچه را که می فروشید برای آنها آسان تر کنید.

هر مرحله غیرضروری را در فرآیند پرداخت خود که می تواند مشتری بالقوه را از تبدیل منصرف کند، حذف کنید. از فیلدهای غیر ضروری در فرم ها بگذرید. آنها را از دست ندهید و کاری کنید که از اول شروع کنند.

تا حد امکان گزینه های پرداخت را ارائه دهید

در صورت امکان گزینه های پرداخت اعتباری یا اقساط به خریداران ارایه کنید. انجام این کار می تواند باعث آسایش بیشتر خریدار شده و می تواند باعث افزایش فروش آنلاین شود. هرچند که این کار نیاز به زیرساختهای اقتصادی قوی دارد.

روی عکس های با کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنید.

شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد غذاهایی که به خوبی ارائه می‌شوند در واقع طعم بهتری نسبت به غذاهای سرو شده در ظروف معمولی دارند. با توجه به اهمیت ظاهر در ارتباط با نحوه درک ما از چیزها (از جمله سایر افراد)، منطقی است که سرمایه گذاری در عکاسی محصول با کیفیت تأثیر مشابهی بر بازدیدکنندگان سایت شما خواهد داشت.

صرف نظر از اینکه چه چیزی را می فروشید، تصاویر باکیفیت محصولات خود را اضافه کنید – بدون تصاویر کوچک یا عکس هایی با نور ضعیف که در اتاق انبار شما گرفته شده است. همچنین مطمئن شوید که طیف گسترده ای از تصاویر را شامل می شود. ممکن است اضافه کردن عکس از محصولات خود از هر زاویه قابل تصوری بیش از حد به نظر برسد، اما آن را امتحان کنید. مردم دوست دارند قبل از خرید همه جوانب یک محصول را ببینند.

از شر صفحات فرود خود خلاص شوید

ما قبلاً به این استراتژی اشاره کرده‌ایم، و معمولاً بیش از چند ابرو را به حداقل می‌رساند. با این حال، ما از حذف بی مورد صفحات فرود حمایت نمی کنیم، بلکه تبلیغات آنلاین شما را بهینه می کنیم تا با تعداد مصرف کنندگانی که واقعاً وب را مرور می کنند و آنلاین خرید می کنند، مطابقت داشته باشد.

بهتر این است که مشتری را از اول به سمت محصول بفرستید.

پیام رسانی را در کمپین ها و سایت خود ثابت نگه دارید

آیا تا به حال روی تبلیغ PPC کلیک کرده اید که توجه شما را به خود جلب کند و فقط به صفحه فرود نامربوط (بد) یا صفحه اصلی سایت (بدتر از آن) منتقل شوید؟ آیا در نهایت هر آنچه را که به دنبال آن بودید از آن سایت خریداری کردید؟ احتمالا نه.

اگر کاربر روی تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص کلیک کند، صفحه ای که به آن منتقل می شود باید در مورد آن محصول یا خدمات خاص باشد – نه یک دسته مرتبط، نه یک پیشنهاد ویژه برای محصول دیگر، بلکه آن محصول خاص. اطمینان حاصل کنید که پیام شما در سراسر کمپین های اجتماعی PPC و پولی شما و صفحات مرتبط با آنها مرتبط است، به طوری که کلیک های تبلیغاتی واقعاً به فروش تبدیل می شوند.

به هر ایراد و سوالی در محصولات توضیح دهید.

یکی از خطرناک‌ترین دام‌هایی که می‌توانید هنگام تلاش برای فروش آنلاین در آن گرفتار شوید، ایجاد فرضیاتی درباره دانش مشتریان احتمالی شما از محصول، خدمات یا حتی بازار شماست. بسیاری از شرکت‌ها به اشتباه فکر می‌کنند مشتریانشان بیشتر از آنچه دانش دارند، می‌دانند، که منجر به سؤالات بی‌پاسخ یا ایراداتی می‌شود که به آنها رسیدگی نمی‌شود – که هر دو می‌توانند به فروش آسیب بزنند.

هر سوالی را که ممکن است درباره محصول خود فکر کنید در نظر بگیرید و به آن در نسخه خود در صفحات محصول خود پاسخ دهید. به طور مشابه، در مورد هر اعتراض احتمالی که ممکن است یک مشتری احتمالی در مورد پیشنهاد شما داشته باشد، فکر کنید و پیشگیرانه در نسخه خود بر آن غلبه کنید. این ممکن است غیرعملی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، شما مشتریان بالقوه را با اطلاعات غیر ضروری بمباران نمی کنید – دقیقاً آنچه را که برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز دارند به آنها می دهید. این رویکرد همچنین یک تمرین عالی برای نوشتن کپی دقیق، واضح و مختصر است. اگر نگران این هستید که کپی بیش از حد وجود داشته باشد، همیشه می توانید آن را کوتاه کنید. فقط تمرکز خود را بر روی مشتری و نحوه سودمندی آنها حفظ کنید، نه اینکه چرا شرکت شما اینقدر عالی است.

تا حدی که می شود گزینه های رایگان ارایه کنید.

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند، و هر چه بیشتر به صورت رایگان هدیه دهید، مشتریان احتمالی بالقوه‌تری نسبت به شما و برندتان درک خواهند کرد، که می‌تواند منجر به فروش آنلاین بیشتر شود.

به پیشنهادات فعلی خود نگاه کنید. آیا می توانید چیزی را به صورت رایگان هدیه دهید؟ اگر شما مانند ما در تجارت نرم‌افزاری هستید، ارائه آزمایش‌های آزمایشی رایگان و بدون اجبار نرم‌افزارتان آسان است. حتی اگر اینطور نیستید، می‌توانید به همین راحتی نمونه‌گرها، عضویت‌های آزمایشی، پیشنهادات دو به یک، و سایر مشوق‌های مبتنی بر پاداش را به شما هدیه دهید. هدیه دادن رایگان چیزها فقط یک راه عالی برای بهبود درک مردم از کسب و کار شما نیست، بلکه راهی عالی برای معرفی آنها به محصولات ضروری شما و وسوسه آنها برای خرید بیشتر است.

پرسونای خریدار دقیق را ایجاد و هدف قرار دهید

من می‌روم و فرض می‌کنم که شما در حال ایجاد پرسونای خریدار هستید (زیرا اگر اینطور نیستید، واقعاً در مشکل هستید)، اما می‌خواهم شما را به چالش بکشم تا حتی پرسونای خریدار دقیق‌تری نسبت به آنچه دارید ایجاد کنید. در گذشته.

بدیهی است که این درجه از ویژگی ممکن است برای شخصیت های خریدار شما کمی بیش از حد باشد، اما هرچه مشتریان ایده آل خود را بهتر بشناسید، احتمال بیشتری دارد که به پیام هایی که با دقت طراحی شده اند و به طور خاص برای زندگی آنها طراحی شده است، پاسخ دهند. به خودتان فشار بیاورید تا شخصیت های خریدار دقیق تری نسبت به قبل ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند، راهنمای دقیق من برای ایجاد پرسونای خریدار را بررسی کنید.

قیمت گذاری لایه ای را اجرا کنید

وقتی به رستوران می روید، این احتمال وجود دارد که همیشه یکی از غذاهای با قیمت متوسط را انتخاب کنید. این به این دلیل است که بسیاری از رستوران ها روانشناسی را دستکاری می کنند تا مردم را به سمت وعده های غذایی میان رده سوق دهند. ما اغلب از ارزان‌ترین و گران‌ترین ظروف اجتناب می‌کنیم و گزینه‌های سطح متوسط را جذاب‌ترین می‌کنیم. این تکنیکی است که به عنوان “قیمت گذاری فریبنده” شناخته می شود. همین اصل را می توان برای افزایش فروش آنلاین با ساختارهای قیمت گذاری طبقه بندی شده به کار گرفت.

با گنجاندن گزینه سوم در ساختار قیمت‌گذاری خود، می‌توانید مردم را به سمت گزینه میانی سوق دهید – گزینه‌ای که واقعاً می‌خواهید آنها را بخرند. مطمئناً، برخی از افراد به هر حال به سراغ گران‌ترین گزینه می‌روند (که از نظر درآمد یک امتیاز است)، اما بیشتر آنها ناخودآگاه از فریبکاری اجتناب می‌کنند و گزینه متوسط را انتخاب می‌کنند، که دقیقاً همان کاری است که شما می‌خواهید انجام دهند.

بسیاری از شرکت ها از این اصل روانشناختی (همچنین به عنوان “اثر سلطه نامتقارن” شناخته می شود) استفاده می کنند تا ما را وادار کنند آنچه را که می خواهند بخریم.

از پاپ آپ استفاده کنید.

اگر به‌دنبال افزایش فروش در خرده‌فروشی هستید، پتانسیل پیشنهادهای انتخاب را نادیده نگیرید – اعلان‌هایی که افراد را تشویق می‌کند در خبرنامه، لیست پستی یا برنامه‌های وفاداری شما ثبت نام کنند. استفاده از پیشنهادهای انتخاب کردن نه تنها می تواند تعداد مخاطبین را در پایگاه داده شما (یک دارایی اصلی برای کمپین های بازاریابی ایمیلی آینده) به میزان قابل توجهی افزایش دهد، بلکه فروش آنلاین را در کوتاه مدت افزایش می دهد.

مشتریان بالقوه‌ای که در خرید از شما نگران هستند، ممکن است تحت تأثیر یک پیشنهاد انتخاب مناسب برای مثلاً ارسال رایگان یا 10٪ از اولین سفارش خود قرار بگیرند. حتی اگر آن‌ها در آن زمان تصمیم به خرید ندارند، اما برای پیشنهاد انتخاب شما ثبت‌نام می‌کنند، شما همچنان آن‌ها را به پایگاه داده خود اضافه کرده‌اید و ممکن است تصمیم بگیرند بعداً برای تکمیل فروش بازگردند.

هنگام راه‌اندازی یک پیشنهاد انتخاب، حتماً هر عنصر را برای حداکثر بهینه‌سازی آزمایش کنید. عبارت کپی، موقعیتی که در سایت شما ظاهر می شود و جریانی که بازدیدکنندگان از طریق این فرآیند هدایت می شوند را آزمایش کنید. A/B پیشنهادات مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام یک حجم بیشتری از ثبت نام دارند. در نظر بگیرید که پاپ آپ با خروج از سایت فعال شود تا بازدیدکنندگان آن را درست قبل از خروج از صفحه ببینند. هر چه تعداد افراد بیشتری برای خبرنامه یا برنامه وفاداری شما ثبت نام کنند، در آینده می توانید فروش بالقوه بیشتری داشته باشید.

رشد فروش آنلاین با بهینه سازی موبایل

تعداد کسب‌وکارهای آنلاین با سایت‌های «موبایل» با طراحی ضعیف و بد بهینه‌سازی شده شگفت‌انگیز است.

جستجوی موبایل قبلاً حجم جستجوی دسک‌تاپ را تحت تأثیر قرار داده است. اگر نمی خواهید فروش را روی میز بگذارید، بسیار مهم است که سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد – نه صرفاً از منظر فنی.

خرید هر چیزی که می فروشید را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان موبایل آسان کنید. این ممکن است شامل یک بازنگری گسترده در فرآیند پرداخت شما باشد

ناوبری و تجربه کاربری یکی از مهمترین عناصر یک تجربه موبایلی با طراحی خوب و بسیار بهینه است. هرچه یافتن – و خرید – چیزی که می‌خواهند برای بازدیدکنندگان سخت‌تر باشد، احتمال اینکه سایت شما را به کلی رها کنند و کسب‌وکار خود را به جای دیگری ببرند بیشتر است. صفحات باید تقریباً آنی بارگیری شوند و ناوبری باید منطقی باشد. اطلاعات زیادی را درخواست نکنید، فقط حداقل چیزی را که برای فروش یا بازاریابی برای مشتریان احتمالی نیاز دارید. به بازدیدکنندگان اجازه دهید بعداً حتی در دستگاه دیگری به سبد خرید خود بازگردند. از بازدیدکنندگان تلفن همراه انتظار نداشته باشید که در یک جلسه تبدیل را انجام دهند، زیرا آنها احتمالاً (تقریباً قطعا) این کار را انجام نمی دهند – اما اگر انجام این کار را برای آنها آسان کنید ممکن است بعداً تبدیل کنند.

مشتریان جدید را با یک ایمیل پیگیری شگفت انگیز تحت تاثیر قرار دهید

متأسفانه، تجربه مشتری معمولاً برای بسیاری از کسب‌وکارها زمانی پایان می‌یابد که در نهایت به پول مشتری دست پیدا کنند. این یک اشتباه وحشتناک برای حفظ مشتری است. برای افزایش حجم فروش آنلاین، مطمئن شوید که یک روش پیگیری متفکرانه، با ملاحظه و واقعا مفید برای مشتریان جدید دارید.

مشتریان خود را به محض اینکه جزئیات کارت اعتباری خود را به شما دادند فراموش نکنید. هر چه بعد از خرید چیزی به آنها توجه بیشتری کنید، احتمال اینکه مبشر برند وفادار شدیدی شوند که نه تنها به مشتریان تکراری راضی تبدیل می شوند، بیشتر می شوند، بلکه می روند و به دوستانشان (و خوانندگان وبلاگ) درباره این موضوع می گویند. چقدر عالی هستی وقتی مشتری چیزی می‌خرد، چیزی را رایگان به او پیشنهاد دهید (نکته شماره 11 را ببینید). در رسانه های اجتماعی با آنها صحبت کنید (به زودی در این مورد بیشتر). یک ایمیل متفکرانه و مفید با انگیزه برای خرید مجدد از شما برای آنها ارسال کنید. هر طور که این کار را انجام می دهید، کاری کنید که مشتریانتان احساس کنند مانند دانه های برف با ارزشی هستند – به روابط فکر کنید، نه معاملات.

پیشنهاد ارزش خود را ثابت کنید – و آن را فوراً آشکار کنید

بسیاری از شرکت‌ها فروش خود را از دست می‌دهند و با تمرکز بر خود زمان را تلف می‌کنند. به یاد داشته باشید که چگونه صحبت کردیم که مردم نمی خواهند چیزهایی بخرند، فقط مشکلات خود را حل می کنند؟ خوب، حقیقت دردناک دیگر این است که اگر مشتریان شما مبشر برند مورد بحث ما نباشند، اکثریت قریب به اتفاق آنها به شما یا شرکت شما اهمیت نمی دهند – فقط اینکه چگونه محصولات یا خدمات شما زندگی آنها را بهتر می کند. به همین دلیل است که ارزش پیشنهادی شما باید در مرکز تمام ارتباطات بازاریابی و محتوای سایت شما قرار گیرد.

به کپی صفحه فرود، وثیقه فروش و سایر مواد بازاریابی خود نگاهی بیندازید. آیا گزاره ارزش بلافاصله آشکار است؟ اگر نه، وقت آن است که به تابلوی نقاشی برگردید. همه چیزهایی که مشتریان بالقوه شما می بینند باید به یک روش به ارزش پیشنهادی شما مرتبط باشد. هر چه ارزش درک شده ای که می توانید در اطراف محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید بیشتر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

دکتر مهدی جباریان

دکتر مهدی جباریان دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی کارشناسی مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشاور و مدرس حوزه استراتژی و مدیریت mahdi.jabarian@ut.ac.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن